De Drie Notenboomen betyr de tre nøttetrærne og er navnet på morsselskapet som er utvikler og eier av Herbergier-konseptet. DDN er en franchiseorganisasjon med opprinnelse fra Nederland. DDN Norge er et 100 % datterselskap fra DDN Nederland/internasjonal. Vårt oppdrag og mandat er å gjøre helse- og omsorgsvesenet mer personlig, hyggeligere og rimeligere.
Valgfrihet, entreprenørskap og småskala
Som franchiseorganisasjon utvikler vi småskala boligfasiliteter for ulike målgrupper til dette formålet. Valgfrihet, entreprenørskap og fokus på mennesker står sentralt i alt vi gjør. På denne måten klarer vi å organisere omsorg som vi ønsker for oss selv.
I tillegg til Herbergier har De Drie Notenboomen utviklet andre franchisekonsepter i Nederland:
- Thomashuis: Småskala boform for mennesker med en intellektuell funksjonshemming.
- ZorgButler: Selvstendig boform for mennesker med lav grad av omsorgsbehov.
- Thomas Op Kamers: Selvstendig boform for mennesker med en mild intellektuell funksjonshemming.
Våre verdier
I DDN fokuserer vi på tre kjerneverdier.
- Småskala: som betyr korte kommunikasjonslinjer, kjente ansikter, oppmerksomhet og tid til våre medmennesker
- Entreprenørskap: gir rom for initiativ, kreativitet, eierskap og personlig ansvar
- Valgfrihet: rett til å velge, både for den som mottar og den som yter pleie og omsorg
Kjerneoppgaver
Konseptutvikling
- Utvikling av nye pleie- og omsorgskonsepter
- Videreutvikling av eksisterende konsepter når det gjelder volum og innhold
Tjenesteytelse til franchisetakere
- Veiledning: coaching, opplæring
- Tilrettelegging: ekspertise, kvalitetskontroll, kommunikasjon, eiendom.
Være et bindeledd mellom
- DDN Norge og franchisetakere internt i organisasjonen
- DDN Norge og franchisetakere med omverdenen
Hvem er involvert?
DDN Norge som franchiseorganisasjon sikrer at helsepersonell kan fokusere på drift, omsorgsoppgaver og ikke minst realisere drømmene sine om omsorg for andre medmennesker. Hver franchisetaker i hvert franchisekonsept er ansvarlig for å sikre kvalitet på tjenester og gi et varmt hjem for sine gjester/beboere. En omsorgsmottaker tar et bevisst valg ved å velge et Herbergier som omsorgsleverandør. Dialog om omsorgstilbudet er hele tiden på agendaen.
Omsorgsentreprenørene som eksterne partnere bringer inn målrettet kompetanse slik at kvaliteten på franchisekonseptet er optimal.
Hvorfor gjør vi dette?
Fordi vi mener at brukerfokus bør være kjernen i helse- og omsorgsvesenet og ikke systemet.
Fordi vi ønsker å organisere omsorg som vi ønsker det for oss selv.
Fordi vi tror på omsorgspersonenes kraft og lidenskap og ønsker å oppmuntre dem til å få mest mulig ut av driften sin.
Fordi vi tror at dere kan ha stor innvirkning på mennesker og samfunn gjennom små ting.
Fordi vi ønsker å stimulere samfunnet til å ta vare på hverandre.
Fordi vi ønsker å utfordre, motivere og oppmuntre andre til å gjøre ting annerledes i helse- og omsorgsvesenet.
Fordi vi mener at mennesker ikke bør tilpasse seg omsorgsverdenen, men at omsorgsverdenen bør integreres i den vanlige verden.